8ο Δημοτικό Κηφισιάς

Δ/νση Π.Ε. Β' ΑΘΗΝΑΣ

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Εκπ/κές Δράσεις ΣΧΟΛΕΙΟ
Στο Διεθνές Συνέδριο για την Ειρήνη που διοργανώθηκε από την UNESCO, η εθνική μας συντονίστρια κ. Βέρα Δηλάρη παρουσίασε το έργο των σχολείων του Δικτύου Aspnet. Η κ. Δηλάρη μας ευχαρίστησε για τη συμμετοχή, τον ενθουσιασμό, τη δέσμευση και το έργο μας και μας πληροφόρησε πως η συνεργασία με τα άλλα εθνικά δίκτυα θα συνεχιστεί. Η νέα σχολική χρονιά είναι σημαντική καθώς το 2023 συμπληρώνονται 70 χρόνια λειτουργίας του ASPnet-UNESCO.
Μπορείτε να δείτε το βίντεο που δημιουργήθηκε με τη συμμετοχή του σχολείου μας εδώ:
 
 
Ευχαριστούμε την κ. Δηλάρη για την καθοδήγηση και την υποστήριξη που μας προσφέρει.
 
Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του Δικτύου ASPnet - UNESCO
 
Βάσια Χασιώτη 
 
 
 

Αγαπητοί Γονείς/Κηδεμόνες
Σας ευχόμαστε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!


Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με το ΦΕΚ 141Α΄/21.07.2022, άρθρο 371, η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το πρόγραμμα  του Ολοήμερου λαμβάνει χώρα ή στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος (δείτε πιο κάτω το πρόγραμμα).

Ειδικά, το σχολικό έτος 2022-2023 δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14.55, με το πέρας της πρώτης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης. Παρακαλούμε, όπως ήδη σας έχουμε ενημερώσει, να δηλώσετε το ενδιαφέρον σας για τη συμμετοχή στο Διευρυμένο Ωράριο του Ολοήμερου Σχολείου το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 7-9-2022, ώστε να αιτηθούμε έγκαιρα το  εκπαιδευτικό προσωπικό που απαιτείται για τη λειτουργία του.

Από το σχολικό έτος 2022-2023 τίθεται σε εφαρμογή νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου σύμφωνα με τις αρχές και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στις επόμενες παραγράφους.

Α) Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο

Το νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου διαμορφώνεται ως εξής:

Α/Α

ΩΡΑ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

 

 

13.15-13.20

Χρόνος μετάβασης στην αίθουσα γεύματος

1η Ζώνη: Μεσημβρινό γεύμα - Διατροφική Αγωγή

1η ώρα

 

13.20-14.00

 

40΄

Γεύμα - Διατροφική Αγωγή

Γεύμα - Διατροφική Αγωγή

Γεύμα - Διατροφική Αγωγή

Γεύμα - Διατροφική Αγωγή

Γεύμα - Διατροφική Αγωγή

 

14.00-14.10

10΄

Διάλειμμα

 

2η Ζώνη: Μελέτη-Προετοιμασία

2η ώρα

 

14.10-14.55

 

45΄

Μελέτη- Προετοιμα- σία

Μελέτη- Προετοιμα- σία

Μελέτη- Προετοιμα- σία

Μελέτη- Προετοιμα- σία

Μελέτη- Προετοιμα- σία

 

14.55-15.05

10΄

Διάλειμμα

3η ώρα

 

15.05-15.50

 

45΄

Μελέτη- Προετοιμα- σία

Μελέτη- Προετοιμα- σία

Μελέτη- Προετοιμα- σία

Μελέτη- Προετοιμα- σία

Μελέτη- Προετοιμα- σία

 

15.50-15.55

Διάλειμμα

3η Ζώνη: Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι

4η ώρα

 

15.55-16.40

 

45΄

Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι

 

16.40-16.45

Διάλειμμα

5η ώρα

 

16.45-17.30

 

45΄

Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι

Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι

 

α) Το νέο, αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου αναπτύσσεται σε τρεις

(3) ζώνες:

 

  1. Στην πρώτη (1η) ζώνη, «Μεσημβρινό Γεύμα - Διατροφική αγωγή», διάρκειας μίας (1) διδακτικής ώρας καθημερινά, εντάσσεται το διδακτικό αντικείμενο της διατροφικής αγωγής, το οποίο ανατίθεται, κατά προτεραιότητα, στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τη δεύτερη ώρα (14.10 έως 55).
  2. Στη δεύτερη (2η) ζώνη, «Μελέτη-Προετοιμασία», διάρκειας δύο (2) διδακτικών ωρών, εντάσσεται, τουλάχιστον για μια (1) διδακτική ώρα καθημερινά, το γνωστικό αντικείμενο της «Μελέτης -Προετοιμασίας» στη γλώσσα και τα μαθηματικά, το οποίο ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 - Δασκάλων. Στη ίδια ζώνη δύναται να εντάσσεται μία (1) διδακτική ώρα με αντικείμενο ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα: αγγλικά, αθλητισμός, εικαστικά, μουσική, θεατρική αγωγή και τεχνολογία πληροφορίας και επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), τα οποία ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς του αντίστοιχου κλάδου.
  3. Στην τρίτη (3η) ζώνη, «Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι», εντάσσονται, για συνεχόμενο δίωρο καθημερινά, με ενδιάμεσο ολιγόλεπτο διάλειμμα, οι σχολικοί μαθητικοί όμιλοι, στο πλαίσιο λειτουργίας των οποίων δύναται να προσφέρεται δράση, δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα πνευματικά παιχνίδια και παζλ, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές – πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τη διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας. Οι σχολικοί μαθητικοί όμιλοι δύνανται, επιπλέον, να δραστηριοποιούνται στην οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, κοινωνικών-βιωματικών και περιβαλλοντικών δράσεων, τη συγκρότηση χορωδίας, θεατρικής ομάδας και μαθητικής ορχήστρας. Η διάρκεια κάθε ομίλου δύναται να εκτείνεται σε ένα ή και περισσότερα συνεχόμενα διδακτικά δίωρα, την εβδομάδα. Οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου δύνανται να επιλέγουν και να συμμετέχουν σε έναν ή περισσότερους ομίλους.

β) Η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου λαμβάνει χώρα ή στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος. Ειδικά, το σχολικό έτος 2022-2023 δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14.55, με το πέρας της πρώτης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.

γ) Στο εν λόγω πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου ορίζεται, σύμφωνα με την περ. δ της παρ. 2 του άρθρου 371 του ν. 4957/2022, εκπαιδευτικός που έχει την ευθύνη λειτουργίας του προγράμματος. Η ευθύνη λειτουργίας του προγράμματος δύναται να ανατίθεται σε εκπαιδευτικό κάθε ειδικότητας ή στον υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας.

δ) Ο καθορισμός του προσφερόμενου/των προσφερόμενων αντικειμένου/αντικειμένων της δεύτερης των διδακτικών ωρών της 2ης ζώνης, καθώς και των σχολικών μαθητικών ομίλων (3η ζώνη), της διάρκειας τους και της κατανομής των μαθητών σε αυτούς γίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Ομοίως, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων ορίζονται αφενός οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι διδάσκουν και συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριό τους στο πρόγραμμα της παρούσας παραγράφου, αφετέρου οι εκπαιδευτικοί που έχουν την ως άνω ευθύνη λειτουργίας του προγράμματος, σύμφωνα με την περ. δ της παρ. 2 του άρθρου 371 του ν. ν. 4957/2022. Εφόσον καταστεί αδύνατη η λήψη απόφασης επί των θεμάτων των δύο προηγούμενων εδαφίων από τον Σύλλογο Διδασκόντων, οι σχετικές αποφάσεις λαμβάνονται από τον Διευθυντή του σχολείου.

ε) Για τη συγκρότηση και λειτουργία τμήματος, στο οποίο θα εφαρμοσθεί το αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου απαιτείται εγγραφή τουλάχιστον : 1) του ενός τρίτου (1/3) των μαθητών στα μονοθέσια σχολεία, 2) οκτώ (8) μαθητών στα διθέσια έως και πενταθέσια σχολεία και 3) δέκα (10) μαθητών στα εξαθέσια και άνω σχολεία.

 

ΦΕΚ λειτουργίας αναβαθμισμένων ολοήμερων

 

Με εκτίμηση

Η Διευθύντρια
Μαυράκη Μένια

 

Ένα συνέδριο για την ειρήνη με ομιλητές που παρουσίασαν παραδείγματα βέλτιστων πρακτικών στην εκπαίδευση για ειρηνική βιώσιμη ανάπτυξη. Το συνέδριο περιλάμβανε ομιλητές από την UNESCO UK Commission London και UNESCO ASPnet Paris, UNESCO ASPnet Japan, Ελλάδα, Γκάμπια, Πολωνία και Κούβα. Συγχαρητήρια στην εθνική μας συντονίστρια κ. Βέρα Δηλάρη για την παρουσίαση των εκπαιδευτικών πρακτικών των σχολείων μας! Τα εκπαιδευτικά προγράμματα του σχολείου μας συμπεριλήφθηκαν σε αυτή την υπέροχη παρουσίαση! Στο πλαίσιο της διδασκαλίας για την ένταξη και τη διαφορετικότητα και την προώθηση των ευρωπαϊκών αξιών, σχεδιάσαμε και εκπονήσαμε ένα πρόγραμμα με τίτλο «Ενωμένοι στη Διαφορετικότητα». Ως μέρος του προγράμματος Erasmus+ «Teachers4Europe: Setting a Agora for Democratic Culture», ο κύριος στόχος αυτού του έργου ήταν να προωθήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με την αξία του σεβασμού της πολιτιστικής και γλωσσικής πολυμορφίας της ΕΕ και να προωθήσει την ενότητα και την ειρήνη.  Το 8ο δημοτικό σχολείο Κηφισιάς συνεργάστηκε με 6 δημοτικά σχολεία από πέντε χώρες, την Ιαπωνία, την Ιρλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Κύπρο και την Ελλάδα για να δημιουργήσει ψηφιακές ιστορίες, παραμύθια διαφορετικότητας και έργα τέχνης που γιορτάζουν την ενότητα και τη διαφορετικότητά μας. Διερευνώντας την προσέγγιση της ενεργητικής μάθησης, οι μαθητές ενίσχυσαν τις δεξιότητές τους στην έρευνα και τη συζήτηση και προετοιμάστηκαν για μελλοντικές προκλήσεις στον πραγματικό κόσμο.  Σε αυτούς τους καιρούς αβεβαιότητας λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας του Covid19 και της επακόλουθης οικονομικής δυσπραγίας καθώς και διαφόρων κοινωνικοπολιτικών τριβών σε όλο τον κόσμο, αυτό το πρόγραμμα έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές και στις μαθήτριές μας να προβληματιστούν σχετικά με θέματα διαφορετικότητας και ενότητας, προκειμένου να αποφευχθούν αντιξοότητες και συγκρούσεις. Σε αυτό το πρόγραμμα, εκπαιδευτικοί και μαθητές στάθηκαν ενωμένοι ενάντια στις διακρίσεις, την ανισότητα και τον ρατσισμό.  Όλοι οι συμμετέχοντες ενίσχυσαν τη συνεργασία και την επικοινωνία με τους συνομηλίκους τους προκειμένου να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι που μοιράζονται αυτόν τον πλανήτη και δείχνουν σεβασμό ο ένας για τον άλλον.
 
#ConnectingForPeace  #UNESCOuk  #UNESCOASPnet22
 
Υπεύθυνη επικοινωνίας UNESCO ASPnet: Βάσια Χασιώτη  
 

Το σχολείο μας μετά τη συμμετοχή του στον 5ο διαγωνισμό για τους 17  Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης όπου πήρε μέρος με τον τίτλο "Σύμπραξη Σχολείων για την Κλιματική Αλλαγή" διακρίθηκε και βραβεύτηκε για τις Δράσεις Συνεργασίας! Είμαστε όλοι περήφανοι για τη διάδραση και επικοινωνία των μαθητών του  Στ1 τμήματος. Οι μαθητές μας με την καθοδήγηση της Διευθύντριας του σχολείου, που ήταν υπεύθυνη για τη δράση, συνομίλησαν με κατοίκους της  περιοχής και έθεσαν τα ερωτήματά τους σχετικά με την Κλιματική Αλλαγή. Συμπλήρωσαν, επεξήγησαν και αλληλεπίδρασαν με τους μεγαλύτερους!  Με τις παρατηρήσεις και τις επισημάνσεις που έκαναν, διευκόλυναν τον διάλογο και ευαισθητοποίησαν τους παρευρισκόμενους! Οι μαθητές εκτός από την δια ζώσης επικοινωνία με την τοπική κοινότητα είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν και μέσα από δικά τους έργα  ζωγραφικής, όπου απεικόνισαν τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης αλλά και τη δημιουργία ανάλογου ψηφιακού υλικού! Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας ήταν η διάκριση του σχολείου μας και η ένταξή μας στο "Δίκτυο Σχολείων Πρεσβευτών για τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης".

Συγχαρητήρια Παίδες !

Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Εκπ/κές Δράσεις ΣΧΟΛΕΙΟ