E-twinning ΕΡΓΟ ZERO - ONE
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
- Δημοσιεύθηκε : 11 Νοεμβρίου 2016
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 7530
Το eTwinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης: είναι μια Ευρωπαϊκή δράση για την ηλεκτρονική αδελφοποίηση και τη συνεργασία των σχολείων της Ευρώπης, κάνοντας χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας & των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) μέσα από μια ειδική πλατφόρμα. Το ολοήμερο τμήμα της Ε' και ΣΤ' τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς, συμμετέχει με 3 άλλα σχολεία ( Κροατία,Τουρκία και 1ο Δημοτικό Σχολείο Μεταμόρφωσης) στο έργο Zero-One που στόχο έχει να εισάγει βιωματικά και με παιγνιώδη τρόπο τους μικρούς μαθητές στον ψηφιακό κόσμο και στο δυαδικό σύστημα !
Το έργο αυτό ξεκίνησε με μια παρουσίαση όλων των συμμετεχόντων σχολείων:
https://padlet.com/iva_naranda1/nrqs8fjxdiaq
Παρακολουθήστε ΕΔΩ το Ημερολόγιο Δράσεων από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία καθώς το έργο εξελίσσεται δυναμικά!
Αρχικώς, για να μπουν οι μαθητές στην έννοια του δυαδικού συστήματος, δημιουργήθηκε ένα infographic quiz με τη βοήθεια του web2 εργαλείου canva (από το συνεργαζόμενο σχολείο 1ο Δημοτικό Μεταμόρφωσης και την εξαιρετική συνάδελφο Λάσκαρη Ζωρζέτ), το οποίο αφισοκολλήθηκε στην πόρτα του εργαστηρίου, ως teaser! Επίσης, δόθηκε και αντίστοιχη φωτοτυπία τους μαθητές, προκειμένου να βρουν στη διάρκεια της εβδομάδας, το κωδικοποιημένο μήνυμα σε κώδικα ascii που χρησιμοποίησε ο υπολογιστής ! Το βρήκαν εξαιρετικά ενδιαφέρον !!!
Ειδικά για το μήνα Νοέμβριο, οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα λογότυπο όπου και θα ψηφιστεί το καλύτερο!!
Για το λόγο αυτό, έγιναν διάφορες παρουσιάσεις στους μαθητές για τη δύναμη καθώς και για τη δημιουργία του λογότυπου:
Δημιουργία λογότυπου έργου :
- εισαγωγή στην έννοια του λογοτύπου
- χαρακτηριστικά ενός καλού λογότυπου
- μηνύματα που εκφράζει ένα λογότυπο
(παραδείγματα από: https://www.freelogoservices.com/)
Οι μαθητές αφού κατανόησαν την έννοια του λογοτύπου και έχοντας πειραματιστεί αρκετά με το web2 εργαλείο: www.onlinelogomaker.com, έβαλαν τις ιδέες τους άλλες σε χαρτί και άλλες σε ψηφιακή εικόνα. Οι ιδέες στο χαρτί, με τη βοήθεια των ίδιων των μαθητών που έκαναν χρήση του σαρωτή, έγιναν και αυτές ψηφιακές ! Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές κατανόησαν καλύτερα την έννοια της ψηφιοποίησης, καθώς και του δυαδικού συστήματος ! Δείτε το κολάζ με τις δημιουργίες τους!!
Το κάθε σχολείο επέλεξε έως 5 λογότυπα για να τα παρουσιάσει στην online ψηφοφορία που δημιουργήθηκε για αυτό τον σκοπό με το web2 εργαλείο Tricider (http://www.tricider.com/brainstorming/2S90sOJQFDh) .
Στην ολομέλεια της τάξης, παρουσιάστηκαν, αναλύθηκαν και συζητήθηκαν όλα τα λογότυπα μέσα από το tricider καθώς και από ένα pdf αρχείο με τα λόγότυπα ενός σχολείου της Τουρκίας που δεν είχαν συμπεριληφθεί στο tricider! Με μεγάλη ικανοποίηση και χαρά , οι μαθητές του σχολείου μας είδαν γνώριμες και οικείες εικόνες και έτσι διαπίστωσαν ότι και τα δικά τους λογότυπα είχαν πολλά κοινά χαρακτηριστικά με εκείνα των φίλων τους. Επίσης, παρατήρησαν τους συμβολισμούς που είχαμε θέσει όλα τα σχολεία ως στόχο (Ευρώπη, συνεργασία, υπολογιστές, 0 και 1...) και διαπίστωσαν ότι τα περισσότερα λογότυπα τηρούσαν αυτές τις προυποθέσεις.
Στην συνέχεια οι μαθητές ψήφισαν ατομικά σε χαρτί (σε πρώτη φάση) τα 10 λογότυπα που τους άρεσαν περισσότερο . Δεν είχαν το δικαίωμα να ψηφίσουν λογότυπο από το δικό τους σχολείο. Στη συνέχεια έγινε καταμέτρηση των ψήφων και καταγραφή των αποτελεσμάτων!
Για το μήνα Δεκέμβριο, οι μαθητές προχώρησαν σε δημιουργίες με κωδικοποίηση ASCII, σε γλώσσα μηχανής, ήρθαν σε επαφή με τους όρους bit και byte, καθώς και με τα πολλαπλάσιά τους (KiloByte, MegaByte, GigaByte, TeraByte). Οργανώθηκαν σε 4 ομάδες:
ΟΜΑΔΑ KiloByte
ΟΜΑΔΑ MegaByte
ΟΜΑΔΑ GigaByte
ΟΜΑΔΑ TeraByte
όπου με τη βοήθεια μίας βάσης δεδομένων (https://toshibahd.symbaloo.com/mix/binarycode1)
με διάφορα συστήματα κωδικοποίησης/αποκωδικοποίησης, ενημέρωσαν τον αντίστοιχο χάρτη της ομάδας τους.
Για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με προγράμματα επεξεργασίας εικόνας όπου επεξεργάστηκαν εικόνες και δημιούργησαν κινούμενες μαγικές εικόνες. Και επειδή στο Ίντερνετ, προσέχουμε πάντα τι δημοσιεύουμε (safer internet project), οι μαθητές φόρεσαν μάσκες που ήταν και επίκαιρες λόγω εποχής!!!
Επίσης, ήρθαν σε επαφή με την επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality) και χρησιμοποιώντας της εφαρμογή Aurasma έκαναν τις εικόνες να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια τους !!! (με κινητά ή ταμπλέτες):
Για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, οι μαθητές όλων των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, κλήθηκαν να γράψουν μια ψηφιακή ιστορία και να δημιουργήσουν τις δικές τους εικόνες για να ντύσουν την ιστορία τους. Η ιστορία αναπτύσσονταν ελεύθερα και απρόβλεπτα από το κάθε σχολείο το οποίο κυκλικά συνέχιζε ή και εμπλούτιζε το σενάριο. Χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα το συνεργατικό Web2 εργαλείο RealTimeBoard (καταιγισμός ιδεών, καταγραφή ιστοριών, επικοινωνία, συντονισμός, αποθετήριο εικόνων ) και το λογισμικό ζωγραφικής των Windows MsPaint.
H τελική μορφή του βιβλίου και των 4 σχολείων που συμμετείχαν, μεταφρασμένο σε 3 γλώσσες (Ελληνικά, Κροατικά και Τουρκικά) έχει ως εξής: http://fliphtml5.com/ucig/hlrh
Για τον μήνα Μάιο, δημιουργήθηκε ένα online quiz από τους μαθητές με το Web2 εργαλείο Kahoot πάνω στα θέματα της δράσης και ακολούθησε online σύνδεση etwinning LiveEvents με τα συνεργαζόμενα σχολεία. Εκεί, όλοι οι μαθητές δοκίμασαν τις γνώσεις τους παίζοντας ταυτόχρονα σε ένα κοινό quiz Kahoot. Η τελευταία αυτή δράση αποτέλεσε και την αυτοαξιολόγηση των γνώσεων που είχαν αποκτήσει οι μαθητές στην διάρκεια του έργου.