Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΒΑΛΙΤΣΑ "ΓΗ 2030" ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Ε' ΚΑΙ ΣΤ' ΤΑΞΗΣ"
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ_ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
- Δημοσιεύθηκε : 11 Απριλίου 2023
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 79
Μαζί με την εκπαιδευτική βαλίτσα ΓΗ 2030 που έφτασε στο σχολείο μας, «ήρθαν» και οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης στο επίπεδο της καθημερινότητας των παιδιών. Είναι ένα διαδραστικό εργαλείο που χρησιμοποιείται παράλληλα με τη διδακτέα ύλη, καθώς τα θέματα που διαπραγματεύεται έχουν σχετική θεματολογία. Η εκπαιδευτική βαλίτσα ΓΗ 20230 στοχεύει καταρχήν στη γνώση, στην ουσιαστική διαμόρφωση της ηθικής συνείδησης και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών, προκειμένου να αναλάβουν ενεργό δράση. Οι μαθητές αλληλεπιδρώντας με έννοιες που συνδέονται με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης, μπορούν να συμμετέχουν σε διαφορετικές δράσεις και να εντοπίσουν τη δική τους ευθύνη, ώστε να συμβάλουν στο κοινό όραμα για τη Γη του 20230. Με βασικά εργαλεία τη συζήτηση και τον προβληματισμό πάνω σε έννοιες, όπως το «επηρεάζω» ή το «εξερευνώ», θα συμβάλλουν ενεργά στην εφαρμογή των Στόχων στην καθημερινότητά τους. Οι Στόχοι εισάγονται ως έννοιες μέσα από 17 ρήματα – ενέργειες που δηλώνουν το κεντρικό νόημα του κάθε Στόχου. Κάθε ρήμα είναι η αφορμή για να ξεκινήσει η συζήτηση μεταξύ των μαθητών, η οποία εμπλουτίζεται από το υλικό που συνοδεύει τη βαλίτσα. Η UNESCO προωθεί από το 1992 την εκπαίδευση για βιώσιμη ανάπτυξη. Η βαλίτσα ΓΗ 2030 περιέχει το τρισδιάστατο βιβλίο ΓΗ 2030 , το οποίο αποτελείται από 17+1 φύλλα που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης. Κάθε φύλλο μπορεί να δουλευτεί ανεξάρτητα μέσα στην τάξη. Μέσα από κατάλληλες ερωτήσεις όπως: «Είναι κάποιος ή κάποιοι από τους Στόχους πιο σημαντικοί για τους νέους ανθρώπους;» ή « Είναι πιο εύκολο να επιτύχουμε κάποιους Στόχους σε σχέση με κάποιους άλλους;», ή «Πιστεύετε ότι η χώρα μας κάνει προσπάθειες να πετύχει τους Στόχους;», ή «Ποιοι είναι οι πιο σημαντικοί Στόχοι για τη χώρα μας;», ή «Υπάρχουν Στόχοι στην επίτευξη των οποίων συμβάλλετε καθημερινά (στο σχολείο, στο σπίτι, στη γειτονιά);» κ.ο.κ. Η προσέγγιση των θεμάτων που θίγουν οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης έγινε μέσα από έργα τέχνης αλλά και λογοτεχνικά κείμενα. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που οι μαθητές μας μέσα από αυτή τη δράση αποκτούν συνείδηση για έναν βιώσιμο κόσμο. Καλλιεργείται ο σεβασμός για τους συνανθρώπους τους, αποκτούν δεξιότητες αλληλεγγύης και αξιών και κυρίως αγάπης για τον κόσμο – περιβάλλον στο οποίο ζουν!