Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης- Δράση UNESCO ”Χάρισε ένα ποίημα/ Gift a poem
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ_ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
- Δημοσιεύθηκε : 11 Απριλίου 2023
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 237
The 8th Primary School of Kifissia participated in the celebration of World Poetry day with the activity "Gift a poem." This initiative aimed at sensitizing students to the impact of poetry in bringing about positive relationships and enhancing empathy and collaboration. Students of all grades participated in the suggested activity of writing a poem and offering it to another person. In the Skills Labs, students discovered the origins of World Poetry Day. They were asked to conduct research and found out that the poet Lydia Stefanou suggested March 21 as a day of celebration. Then the writer Vassilis Vassilikos, ambassador of Greece to UNESCO, proposed to the organization's Executive Council that March 21 be declared World Poetry Day. Students felt proud that this celebration was a Greek initiative.
In the French lesson, the teacher wrote two poems and offered them to all the students, while some students also wrote their poems in Greek or French and offered them to the teacher or their classmates. Students were delighted to receive and offer poems and provided positive feedback about this activity.
In the English lesson, students of lower grades copied a poem about spring and illustrated it. According to a greek poet, Elytis, "if you can't find spring, you make it!". In our school, we are constantly searching for spring through art, poetry, and many other inspirational activities. Because spring is not just a season, it is a feeling.
In the Greek lesson, students of all grades chose their favorite poems, copied them, and attached them to carton frames to make an attractive present for someone they love. In the first grade, students read, heard, and copied poems and talked about the feeling transmitted by these poems. For example, one student copied the poem "Hymn to freedom" to give it as a present to his mother because "she is an aviator and loves her country." Most students chose poems about family or playing, and they correspondingly offered them to members of their family or friends.
All these activities promoted positive feelings, compassion, and empathy and became an innovative and transformative educational practice promoting peace.
Το 8ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς συμμετείχε στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης με τη δραστηριότητα «Χάρισε ένα ποίημα».
Αυτή η πρωτοβουλία στόχευε στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με την επίδραση της ποίησης στη δημιουργία θετικών σχέσεων και στην ενίσχυση της ενσυναίσθησης και της συνεργασίας. Οι μαθητές όλων των τάξεων συμμετείχαν στην προτεινόμενη δραστηριότητα της συγγραφής ή αντιγραφής ενός ποιήματος και της προσφοράς του σε ένα άλλο άτομο. Στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι μαθητές ανακάλυψαν την προέλευση της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης. Τους ζητήθηκε να κάνουν σχετική έρευνα και διαπίστωσαν ότι η ποιήτρια Λυδία Στεφάνου πρότεινε την 21η Μαρτίου ως ημέρα γιορτής. Στη συνέχεια ο συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός, πρεσβευτής της Ελλάδας στην UNESCO, πρότεινε στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του οργανισμού να ανακηρυχθεί η 21η Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης. Οι μαθητές ένιωσαν περήφανοι που αυτή η γιορτή ήταν μια ελληνική πρωτοβουλία. Στο μάθημα των Γαλλικών, η εκπαιδευτικός έγραψε δύο ποιήματα και τα πρόσφερε σε όλους τους μαθητές/τριες, ενώ κάποιοι μαθητές/τριες έγραψαν τα ποιήματά τους στα ελληνικά ή στα γαλλικά και τα πρόσφεραν στην εκπαιδευτικό ή στους συμμαθητές τους. Οι μαθητές με χαρά έλαβαν και πρόσφεραν ποιήματα και έδωσαν θετικά σχόλια σχετικά με αυτή τη δραστηριότητα.
Στο μάθημα των Αγγλικών, μαθητές/τριες των μικρότερων τάξεων αντέγραψαν ένα ποίημα για την άνοιξη και το εικονογράφησαν. Σύμφωνα με τον Ελύτη, «την Άνοιξη αν δεν την βρεις, την φτιάχνεις». Στο σχολείο μας, αναζητούμε συνεχώς την άνοιξη μέσα από την τέχνη, την ποίηση και πολλές άλλες εμπνευσμένες δραστηριότητες. Γιατί η άνοιξη δεν είναι απλώς μια εποχή, είναι ένα συναίσθημα.
Στο μάθημα της Γλώσσας, οι μαθητές/τριες όλων των τάξεων διάλεξαν τα αγαπημένα τους ποιήματα, τα αντέγραψαν και τα κόλλησαν σε χαρτόνι για να κάνουν ένα ελκυστικό δώρο σε κάποιον που αγαπούν. Στην πρώτη τάξη, οι μαθητές/τριες διάβασαν, άκουσαν και αντέγραψαν ποιήματα και μίλησαν για το συναίσθημα που μεταδίδουν αυτά τα ποιήματα. Για παράδειγμα, ένας μαθητής αντέγραψε το ποίημα «Ύμνος στην ελευθερία» για να το κάνει δώρο στη μητέρα του επειδή «είναι αεροπόρος και αγαπά τη χώρα της». Οι περισσότεροι μαθητές/τριες επέλεξαν ποιήματα για την οικογένεια ή το παιχνίδι και αντίστοιχα τα πρόσφεραν σε μέλη της οικογένειάς τους ή φίλους.
Όλες αυτές οι δραστηριότητες προώθησαν θετικά συναισθήματα, συμπόνια και ενσυναίσθηση και έγιναν μια καινοτόμος και μετασχηματιστική εκπαιδευτική πρακτική που προάγει την ειρήνη.
Η συντονίστρια δράσεων UNESCO
Βάσια Χασιώτη