ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ 2025
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ_ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
- Δημοσιεύθηκε : 16 Μαρτίου 2025
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Εμφανίσεις: 8
March 6th National Day against Violence and Bullying
English Teacher: Mrs. Sophia Stellos
Βραχιόλια με μηνύματα κατά της Σχολικής Βίας


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ Ε1
Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, οργανώσαμε μια σειρά από δράσεις με στόχο την ενημέρωση, την καλλιέργεια κριτικής σκέψης και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών της τάξης. Μέρες πριν από την καθορισμένη ημερομηνία, οι μαθητές ασχολήθηκαν με τη μελέτη περιπτώσεων σχολικού εκφοβισμού. Μέσα από ψηφοφορίες, συζητήσεις και ανάλυση περιστατικών, εξασκήθηκαν στο να αναγνωρίζουν τι συνιστά σχολικό εκφοβισμό και τι όχι, αναπτύσσοντας έτσι την κριτική τους σκέψη και την ικανότητα διάκρισης αντίστοιχων καταστάσεων. Την ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, οι μαθητές δημιούργησαν αφίσες με μηνύματα ενάντια στον εκφοβισμό, τις οποίες παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης. Παράλληλα, ετοίμασαν παρουσιάσεις PowerPoint, στις οποίες ανέλυσαν τα χαρακτηριστικά του εκφοβισμού και παρουσίασαν τις απόψεις τους στους συμμαθητές τους.
Μια ακόμα δράση που υλοποιήσαμε ήταν η δημιουργία της "Κυρίας Μαχητικής", μιας εναλλακτικής μορφής της παραδοσιακής Κυράς Σαρακοστής. Στη "Κυρία Μαχητική" κλείναμε το στόμα με χέρια που αναγράφουν απειλές και περιστατικά εκφοβισμού. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές συνειδητοποίησαν τη σημασία που έχει η σιωπή και η ανάγκη να δώσουμε φωνή στα θύματα του εκφοβισμού. Συγκεκριμένα, οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, δραματοποίησαν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού και επινόησαν (μετά από αντίστοιχη συζήτηση) στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων και αντιμετώπισης των απειλών. Μέσα από αυτή τη βιωματική αυτή προσέγγιση, ανέπτυξαν αυτοπεποίθηση, ευρηματικότητα και ικανότητες διαχείρισης δύσκολων καταστάσεων.
Ως τελική δράση, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια συζήτηση όπου προσπαθήσαμε να οικοδομήσουμε με λέξεις το "μέλλον" μας, τονίζοντας τις αξίες που είναι σημαντικό να το αποτελούν. Έτσι, καταλήξαμε σε ένα σύνολο θετικών αρχών που μπορούν να ενισχύσουν ένα σχολικό περιβάλλον ασφάλειας και σεβασμού.
Οι δράσεις αυτές είχαν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές, να τους ενδυναμώσουν και να τους εφοδιάσουν με δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν όχι μόνο στο σχολείο αλλά και στην κοινωνία γενικότερα. Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν εξαιρετικά θετική, ενώ αφουγκράστηκαν την ανάγκη για αλληλεγγύη και συμπαράσταση σε πιθανά περιστατικά εκφοβισμού και αδικίας.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ειρήνη Σέττα
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ Ε3
Τα παιδιά του Ε3' τμήματος αφιέρωσαν αυτή τη χειροτεχνία συμμετέχοντας με αυτόν τον τρόπο στην Παγκόσμια Ημέρα ενάντια στην Σχολική Βία.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Παρασκευή Μακρή
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ B1

