8ο Δημοτικό Κηφισιάς

Δ/νση Π.Ε. Β' ΑΘΗΝΑΣ

Ολοκλήρωση του προγράμματος σύμπραξης σχολείων Erasmus+ ΚΑ210 "Siblinghood of Nature"

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ210 "Siblinghood of Nature" (Αδελφότητα της φύσης) με συντονίστρια χώρα την Τουρκία. Πιο συγκεκριμένα την Τρίτη 9 Ιουλίου στην περιοχή Söke κοντά στο Kusadasi, πραγματοποιήθηκε ένα Διεθνές Συνέδριο κλεισίματος εργασιών, όπου όλοι οι συμμετέχοντες  είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις δράσεις τους από την αρχή του προγράμματος. Το σχολείο μας εκπροσώπησε η Ειρήνη Παπαδοπετράκη και η Κατερίνα Πρωτόπαπα. 

Η εναρκτήρια συνάντηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε στο Κουσάντασι, 29 και 30 Μαίου 2023, με τη συμμετοχή δυο εκπροσώπων από κάθε εκπαιδευτικό φορέα. Το 8ο Δημοτικό Κηφισιάς εκπροσώπησε η συντονίστρια Ευρωπαϊκών προγραμμάτων του σχολείου μας, Βάσια Χασιώτη, και η συμβουλος εκπαίδευσης των δημοτικών σχολείων της Κηφισιάς, Δρ. Χαρά ΜπούταΣτόχος της συνάντησης ήταν η γνωριμία με τους εταίρους και η ενημέρωση από τους συντονιστές σχετικά με τα στάδια υλοποίησης και ολοκλήρωσης του προγράμματος έως τον Ιούνιο του 2024. Στη συνέχεια ακολούθησαν κινητικότητες στο Παρίσι, στην Κωνσταντινούπολη, στην Ελλάδα, με τελευταία εκείνη στο Κουσάντασι τον Ιούλιο 2024. 

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα συντόνιζε η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Söke στο Κουσάντασι και συμμετείχε το Τουρκικό Ίδρυμα Υπηρεσιών Νεολαίας και Εκπαίδευσης, TÜRGEV με έδρα την Κωνσταντινούπολη και ο Γαλλικός εκπαιδευτικός οργανισμός AKSANTYS από το Παρίσι που ιδρύθηκε με στόχο την ενσωμάτωση λύσεων τεχνολογίας αιχμής σε εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες για να βοηθήσει τον ψηφιακό μετασχηματισμό παγκοσμίως και σε ολόκληρη την ΕΕ.
Το πρόγραμμα είχε σαν στόχο να ενσωματώσει τα πλεονεκτήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ώστε να ενισχύσει την ευαισθητοποίηση των μαθητών, τριών μας σε περιβαλλοντικά θέματα, να οικοδομήσει μια νέα βιώσιμη περιβαλλοντική συνείδηση και να αναβαθμίσει την διεπιστημονική εκπαίδευση ώστε να οδηγήσει σε βέλτιστα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. 
 
Κάνοντας απολογισμό, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το πρόγραμμα αυτό ενίσχυσε τις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στις δραστηριότητες κινητικότητας, αλλά και όλων των εκπαιδευτικών των συνεργαζόμενων σχολείων. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί ανέπτυξαν δεξιότητες ψηφιακού εγγραμματισμού,  ενίσχυσαν τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και απέκτησαν εμπειρία στην εφαρμογή STEAM και κωδικοποίησης στις καθημερινές τους δραστηριότητες.