- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
- Εμφανίσεις: 4038
United in Diversity
In the framework of teaching for inclusion and diversity and promoting European values in the world, we designed and elaborated a joint project entitled “United in Diversity” (“Unis dans la diversité”). As part of Erasmus+ ΚΑ3 programme “Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture”, the main aim of this project is to promote awareness of EU`s value of respect for cultural and linguistic diversity and enhance their knowledge and understanding of diversity and unity in the whole world. The underlying theory that informs practice is that our European challenge relates to how students perceive and accept “other” people and how they perceive themselves as world citizens in a United world. This joint project is designed and developed in order to be implemented in three Greek primary schools, namely the 8th Primary School of Kifissia, the 5th Primary School of Agia Paraskevi (Helmeio) and the 2nd Primary School of Penteli as well as a school in Cyprus, the Episkopi Primary School in Limassol, a school in Ireland, the Aghamore National School in Ballyhaunis, a school in the UK, the Greek Primary School of London, a school in Malta, the QSI International School of Malta and a school in Japan, the Ivy Prep International School Team, in Tokyo. During the first sessions of this project, the students visit the official website of the European Union and browse through the learning materials. The students reflect on how the EU could change the way we see ourselves or the way we perceive others. The students also create padlets and drawings illustrating their self-perception. In the next steps, they create mind maps, posters, interactive presentations and communicate with the students of the partner schools to exchange best practices and novel ideas pertaining to unity and diversity. They also organise debates about the European concepts which are significant for their project. All the activities of the students of all the partner schools are presented in the blog of the project. The outcome of this project will be the promotion of respect of diversity as the optimum means of ensuring world peace. The participants will be provided with a better insight into the constructs of Unity and Diversity in order to enhance their critical thinking and creativity and to improve their communication and collaboration skills. Ultimately, this project will ensure that students will realize that they are citizens of the world and they should be united with their counterparts while exploring and preserving their cultural diversity.
Στο πλαίσιο της διδασκαλίας μας για την προώθηση των Ευρωπαϊκών αξιών και συγκεκριμένα της ενότητας και της διαφορετικότητας στον κόσμο, σχεδιάσαμε και εκπονήσαμε ένα κοινό σχέδιο με τίτλο «United in Diversity» («Unis dans la diversité»). Στο πλαίσιο του προγράμματος ΚΑ3 Erasmus+ «Teachers4Europe: Setting an Agora for Democratic Culture», ο κύριος στόχος αυτού του έργου είναι να προωθήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με την αξία του σεβασμού για την πολιτιστική και γλωσσική πολυμορφία και να βελτιώσει τις γνώσεις και την κατανόηση των μαθητών μας σχετικά με την ενότητα και την διαφορετικότητα σε ολόκληρο τον κόσμο. Η θεωρία στην οποία βασίζεται το πρόγραμμα και οι πρακτικές μας είναι ότι η Ευρωπαϊκή μας πρόκληση σχετίζεται με το πώς οι μαθητές αντιλαμβάνονται και αποδέχονται τους «άλλους» ανθρώπους και πώς αντιλαμβάνονται τους εαυτούς τους ως παγκόσμιοι πολίτες σε έναν ενωμένο κόσμο. Αυτό το κοινό σχέδιο έχει σχεδιαστεί και αναπτυχθεί προκειμένου να εφαρμοστεί σε τρία Ελληνικά Δημοτικά σχολεία, δηλαδή στο 8ο Δημοτικό Σχολείο της Κηφισιάς, στο 5ο Δημοτικό Σχολείο της Αγίας Παρασκευής (Helmeio) και στο 2ο Δημοτικό Σχολείο της Πεντέλης καθώς και σε ένα σχολείο στην Κύπρο , το Δημοτικό Σχολείο Επισκοπής στη Λεμεσό, ένα σχολείο στην Ιρλανδία, το Εθνικό Σχολείο Aghamore στο Ballyhaunis, ένα σχολείο στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Ελληνικό Δημοτικό Σχολείο του Λονδίνου, ένα σχολείο στη Μάλτα, το Διεθνές Σχολείο QSI της Μάλτας και ένα σχολείο στην Ιαπωνία, το Ivy Prep International School, στο Τόκιο. Κατά τις πρώτες συνεδρίες του προγράμματος, οι μαθητές επισκέπτονται τον επίσημο ιστότοπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και περιηγούνται στο εκπαιδευτικό υλικό. Οι μαθητές σκέφτονται πώς η ΕΕ θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον εαυτό μας ή τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τους άλλους. Οι μαθητές δημιουργούν επίσης padlets και σχέδια που απεικονίζουν την αυτο-αντίληψή τους. Στα επόμενα βήματα, δημιουργούν νοητικούς χάρτες, αφίσες, διαδραστικές παρουσιάσεις και επικοινωνούν με τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων για να ανταλλάξουν βέλτιστες πρακτικές και νέες ιδέες σχετικά με την ενότητα και τη διαφορετικότητα. Διοργανώνουν επίσης συζητήσεις για τις Ευρωπαϊκές έννοιες που είναι σημαντικές για το έργο τους. Όλες οι δραστηριότητες των μαθητών μας παρουσιάζονται στο ιστολόγιο United in Diversity, που έχει δημιουργηθεί από το σχολείο μας και συμμετέχουν όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία. Το αποτέλεσμα αυτού του έργου θα είναι η προώθηση του σεβασμού της διαφορετικότητας ως το βέλτιστο μέσο διασφάλισης της παγκόσμιας ειρήνης. Οι συμμετέχοντες θα αποκτήσουν μια καλύτερη αντίληψη για τις έννοιες της ενότητας και της διαφορετικότητας, προκειμένου να βελτιώσουν την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητά τους και να βελτιώσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας τους. Τελικά, αυτό το πρόγραμμα θα βοηθήσει τους μαθητές μας να συνειδητοποιήσουν ότι είναι πολίτες του κόσμου και θα πρέπει να είναι ενωμένοι με τους άλλους ανθρώπους και ταυτόχρονα να αξιοποιούν και να διατηρούν την πολιτιστική τους ταυτότητα και ποικιλομορφία.
https://unitydiversityt4e.
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
- Εμφανίσεις: 1147
Οι καμπάνες ήχησαν.... Ειρήνη! για τους μαθητές της Γ' τάξης
ASPnet UNESCO Twinning program between Greece and Oman - Συνεργασία με σχολείο από το Ομάν
P+EACE blog website - International Day of Peace
To 8o Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς στα γραφεία της UNESCO στο Παρίσι
Συμμετοχή του 8ου Δημοτικού Κηφισιάς στη δράση Gift a Poem της UNESCO
ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ' ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΑ ΓΕΦΥΡΙΑ
Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης- Δράση UNESCO ”Χάρισε ένα ποίημα/ Gift a poem
Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης στο 8ο ΔΣ Κηφισιάς
Βίντεο με τη συμμετοχή του 8ου Δημοτικού Κηφισιάς στις δράσεις ASPnet, UNESCO
Διεθνές Συνέδριο UNESCO για την ειρήνη : UNESCO ASPnet: Connection for Peace Conference 2022
Αποτίμηση παιχνιδιού "Βρες τα και πάρτα"
Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος
Τα πετρογέφυρα του τόπου μας - Δ΄ Τάξη
Αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης
Διάχυση του προγράμματος EU-UNESCO
International Mother Language Day
Πρόγραμμα Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς
The Ocean: Life and livelihoods
- Λεπτομέρειες
- Γράφτηκε από τον/την Super User
- Κατηγορία: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
- Εμφανίσεις: 7405
Το eTwinning είναι η κοινότητα των σχολείων της Ευρώπης: είναι μια Ευρωπαϊκή δράση για την ηλεκτρονική αδελφοποίηση και τη συνεργασία των σχολείων της Ευρώπης, κάνοντας χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας & των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) μέσα από μια ειδική πλατφόρμα. Το ολοήμερο τμήμα της Ε' και ΣΤ' τάξης του 8ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς, συμμετέχει με 3 άλλα σχολεία ( Κροατία,Τουρκία και 1ο Δημοτικό Σχολείο Μεταμόρφωσης) στο έργο Zero-One που στόχο έχει να εισάγει βιωματικά και με παιγνιώδη τρόπο τους μικρούς μαθητές στον ψηφιακό κόσμο και στο δυαδικό σύστημα !
Το έργο αυτό ξεκίνησε με μια παρουσίαση όλων των συμμετεχόντων σχολείων:
https://padlet.com/iva_naranda1/nrqs8fjxdiaq
Παρακολουθήστε ΕΔΩ το Ημερολόγιο Δράσεων από όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία καθώς το έργο εξελίσσεται δυναμικά!
Αρχικώς, για να μπουν οι μαθητές στην έννοια του δυαδικού συστήματος, δημιουργήθηκε ένα infographic quiz με τη βοήθεια του web2 εργαλείου canva (από το συνεργαζόμενο σχολείο 1ο Δημοτικό Μεταμόρφωσης και την εξαιρετική συνάδελφο Λάσκαρη Ζωρζέτ), το οποίο αφισοκολλήθηκε στην πόρτα του εργαστηρίου, ως teaser! Επίσης, δόθηκε και αντίστοιχη φωτοτυπία τους μαθητές, προκειμένου να βρουν στη διάρκεια της εβδομάδας, το κωδικοποιημένο μήνυμα σε κώδικα ascii που χρησιμοποίησε ο υπολογιστής ! Το βρήκαν εξαιρετικά ενδιαφέρον !!!
Ειδικά για το μήνα Νοέμβριο, οι μαθητές καλούνται να δημιουργήσουν ένα λογότυπο όπου και θα ψηφιστεί το καλύτερο!!
Για το λόγο αυτό, έγιναν διάφορες παρουσιάσεις στους μαθητές για τη δύναμη καθώς και για τη δημιουργία του λογότυπου:
Δημιουργία λογότυπου έργου :
- εισαγωγή στην έννοια του λογοτύπου
- χαρακτηριστικά ενός καλού λογότυπου
- μηνύματα που εκφράζει ένα λογότυπο
(παραδείγματα από: https://www.freelogoservices.com/)
Οι μαθητές αφού κατανόησαν την έννοια του λογοτύπου και έχοντας πειραματιστεί αρκετά με το web2 εργαλείο: www.onlinelogomaker.com, έβαλαν τις ιδέες τους άλλες σε χαρτί και άλλες σε ψηφιακή εικόνα. Οι ιδέες στο χαρτί, με τη βοήθεια των ίδιων των μαθητών που έκαναν χρήση του σαρωτή, έγιναν και αυτές ψηφιακές ! Με αυτόν τον τρόπο, οι μαθητές κατανόησαν καλύτερα την έννοια της ψηφιοποίησης, καθώς και του δυαδικού συστήματος ! Δείτε το κολάζ με τις δημιουργίες τους!!
Το κάθε σχολείο επέλεξε έως 5 λογότυπα για να τα παρουσιάσει στην online ψηφοφορία που δημιουργήθηκε για αυτό τον σκοπό με το web2 εργαλείο Tricider (http://www.tricider.com/brainstorming/2S90sOJQFDh) .
Στην ολομέλεια της τάξης, παρουσιάστηκαν, αναλύθηκαν και συζητήθηκαν όλα τα λογότυπα μέσα από το tricider καθώς και από ένα pdf αρχείο με τα λόγότυπα ενός σχολείου της Τουρκίας που δεν είχαν συμπεριληφθεί στο tricider! Με μεγάλη ικανοποίηση και χαρά , οι μαθητές του σχολείου μας είδαν γνώριμες και οικείες εικόνες και έτσι διαπίστωσαν ότι και τα δικά τους λογότυπα είχαν πολλά κοινά χαρακτηριστικά με εκείνα των φίλων τους. Επίσης, παρατήρησαν τους συμβολισμούς που είχαμε θέσει όλα τα σχολεία ως στόχο (Ευρώπη, συνεργασία, υπολογιστές, 0 και 1...) και διαπίστωσαν ότι τα περισσότερα λογότυπα τηρούσαν αυτές τις προυποθέσεις.
Στην συνέχεια οι μαθητές ψήφισαν ατομικά σε χαρτί (σε πρώτη φάση) τα 10 λογότυπα που τους άρεσαν περισσότερο . Δεν είχαν το δικαίωμα να ψηφίσουν λογότυπο από το δικό τους σχολείο. Στη συνέχεια έγινε καταμέτρηση των ψήφων και καταγραφή των αποτελεσμάτων!
Για το μήνα Δεκέμβριο, οι μαθητές προχώρησαν σε δημιουργίες με κωδικοποίηση ASCII, σε γλώσσα μηχανής, ήρθαν σε επαφή με τους όρους bit και byte, καθώς και με τα πολλαπλάσιά τους (KiloByte, MegaByte, GigaByte, TeraByte). Οργανώθηκαν σε 4 ομάδες:
ΟΜΑΔΑ KiloByte
ΟΜΑΔΑ MegaByte
ΟΜΑΔΑ GigaByte
ΟΜΑΔΑ TeraByte
όπου με τη βοήθεια μίας βάσης δεδομένων (https://toshibahd.symbaloo.com/mix/binarycode1)
με διάφορα συστήματα κωδικοποίησης/αποκωδικοποίησης, ενημέρωσαν τον αντίστοιχο χάρτη της ομάδας τους.
Για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με προγράμματα επεξεργασίας εικόνας όπου επεξεργάστηκαν εικόνες και δημιούργησαν κινούμενες μαγικές εικόνες. Και επειδή στο Ίντερνετ, προσέχουμε πάντα τι δημοσιεύουμε (safer internet project), οι μαθητές φόρεσαν μάσκες που ήταν και επίκαιρες λόγω εποχής!!!
Επίσης, ήρθαν σε επαφή με την επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality) και χρησιμοποιώντας της εφαρμογή Aurasma έκαναν τις εικόνες να ζωντανεύουν μπροστά στα μάτια τους !!! (με κινητά ή ταμπλέτες):
Για τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, οι μαθητές όλων των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, κλήθηκαν να γράψουν μια ψηφιακή ιστορία και να δημιουργήσουν τις δικές τους εικόνες για να ντύσουν την ιστορία τους. Η ιστορία αναπτύσσονταν ελεύθερα και απρόβλεπτα από το κάθε σχολείο το οποίο κυκλικά συνέχιζε ή και εμπλούτιζε το σενάριο. Χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα το συνεργατικό Web2 εργαλείο RealTimeBoard (καταιγισμός ιδεών, καταγραφή ιστοριών, επικοινωνία, συντονισμός, αποθετήριο εικόνων ) και το λογισμικό ζωγραφικής των Windows MsPaint.
H τελική μορφή του βιβλίου και των 4 σχολείων που συμμετείχαν, μεταφρασμένο σε 3 γλώσσες (Ελληνικά, Κροατικά και Τουρκικά) έχει ως εξής: http://fliphtml5.com/ucig/hlrh
Για τον μήνα Μάιο, δημιουργήθηκε ένα online quiz από τους μαθητές με το Web2 εργαλείο Kahoot πάνω στα θέματα της δράσης και ακολούθησε online σύνδεση etwinning LiveEvents με τα συνεργαζόμενα σχολεία. Εκεί, όλοι οι μαθητές δοκίμασαν τις γνώσεις τους παίζοντας ταυτόχρονα σε ένα κοινό quiz Kahoot. Η τελευταία αυτή δράση αποτέλεσε και την αυτοαξιολόγηση των γνώσεων που είχαν αποκτήσει οι μαθητές στην διάρκεια του έργου.